Jak dbać o skórę zimą? Część pierwsza!

Trzeba przyznać, że pielęgnacja skóry zimą znacznie różni się od pielęgnacji skóry wiosną czy latem. Przede wszystkim niska temperatura, silny i mroźny wiatr – wszystko to często powoduje podrażnienia skóry. Poza tym dodatkowo przebywanie w ogrzewanych pomieszczeniach sprawia, że skóra staje się przesuszona, matowa, szara i nadwrażliwa i nie pomagają zwykłe kremy nawilżające, ponieważ nie przenikają do głębokich warstw skóry. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak dbać o skórę zimą. Przeczytaj go koniecznie!
Zacznijmy od tego, że szczególnej pielęgnacji wymaga cera naczyniowa, ponieważ skóra sucha wytwarza małą ilość sebum, co zwiększa ryzyko podrażnień i uszkodzeń w okresie zimowym. Dlatego zdecydowanie lepiej radzą sobie osoby z cerą mieszaną i tłustą. Zwykle jednak niezależnie od rodzaju cery warto odpowiednio zabezpieczyć skórę zmieniając ulubione kosmetyki pielęgnacyjne i kremy do twarzy na takie, które uwzględnią szczególne potrzeby skóry w tym okresie.

Musisz być świadom tego, że na suchość skóry zimą wpływa wiele czynników. Przede wszystkim z problemem tym boryka się coraz więcej kobiet, dlatego też lekarze zaczęli mówić ostatnio o zimowym zapaleniu skóry. Generalnie ma ono wiele przyczyn, wśród których najczęściej wymienia się: geny, naturalny proces starzenia się skóry, brak odpowiedniego nawilżenia skóry, klimat, suche powietrze w pomieszczeniach, jony emitowane przez ekran komputera.

Generalnie rzecz ujmując problem suchej skóry zimą złagodzić może odpowiednia dieta. Przede wszystkim zdrowa dieta na zimę powinna być bogata w tłuszcze, witaminę C (opóźnia proces starzenia się skóry) i witaminę E („reperuje” komórki skóry uszkodzone przez słońce i dodatkowo chroni ją przed promieniami UV oraz wspomaga działanie innych witamin). Poza tym w pielęgnacji skóry zimą potrzebna jest również witamina A, która redukuje drobne zmarszczki, łagodzi objawy trądziku i odżywia skórę. Zazwyczaj witaminy te zawarte są w produktach takich jak: ziarna kukurydzy, marchew, szpinak, dynia, kapusta, orzechy, brukselka, ryby, jaja, mleko, masło, sery, produkty zbożowe, groch oraz kiełki pszenicy.

Zdecydowanie najlepszym sposobem na poprawę wyglądu cery byłaby zmiana trybu życia. Ważna jest odpowiednia ilość snu, posiłki o stałej porze, uregulowany rozkład dnia. Często jednak takie zachowanie w praktyce okazuje się w zasadzie niemożliwe, dlatego należy spróbować innych metod pielęgnacji skóry. Musisz wiedzieć, że jedną z nich jest dostarczenie skórze niezbędnych składników i minerałów, które zregenerują ją od wewnątrz. Ponadto do zdrowej diety pozytywnie wpływającej na cerę warto też dołączyć suplementy diety, które uzupełnią częste w zimie braki witamin.