SEO jest skrótem od Search Engine Optimization (Optymalizacja dla wyszukiwarek). SEO to rodzaj marketingu internetowego, który koncentruje się na poprawieniu pozycji witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP) dla określonych słów kluczowych. SEM to skrót od Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach). SEM obejmuje wszystkie działania marketingowe, które są związane z poprawą widoczności witryny lub strony internetowej w wyszukiwarkach.
SEO i SEM to nie to samo, ale są one ściśle powiązane i często stosowane razem. SEO polega bardziej na podnoszeniu pozycji treści w wyszukiwarkach, podczas gdy SEM polega bardziej na mediach społecznościowych.
Różnica między SEO a SEM polega na tym, że SEO koncentruje się na poprawieniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, natomiast SEM – na zwiększeniu liczby odwiedzających trafiających na te same strony wyników.
Co to jest SEM?
SEM to skrót od Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach). Jest to forma marketingu internetowego, która umożliwia firmom reklamowanie swoich produktów lub usług w wyszukiwarkach takich jak Google. SEM istnieje od początku XXI wieku, ale w ciągu ostatnich kilku lat nastąpił jego gwałtowny rozwój. W 2017 r. przychody Google z reklam wyniosły 95 mld USD, a jego udział w rynku – ok. 90%.
INNE WPISY
Niezawodne metody na trwały nadruk na koszulce
Czytelniku! pamiętaj, że wszystkie informacje i porady zawarte na naszym portalu nie zastąpią indywidualnej konsultacji z fachowcem/lekarzem. Stosowanie treści zawartych...
Jak zostać specjalistą SEO?
Specjaliści SEO cieszą się dużym popytem. Odpowiadają oni za poprawę widoczności strony internetowej firmy w wyszukiwarkach i zwiększenie ruchu na...
Jak samodzielnie wykonać audyt SEO?
Audyt SEO to proces identyfikacji i poprawy SEO on-page i off-page witryny. Proces ten może być przeprowadzony przez specjalistę SEO...
Ile kosztuje audyt SEO?
Audyt SEO to kompleksowa analiza SEO strony internetowej. Audyt dostarczy informacji na temat mocnych i słabych stron witryny, a także...
Seo copywriting co to jest?
SEO copywriting to proces pisania w celu zwiększenia pozycji strony internetowej na stronach wyników wyszukiwania. Copywriterzy SEO są odpowiedzialni za...
Ile kosztuje SEO strony wizytówki?
Proces SEO można podzielić na 3 główne kategorie: optymalizacja strony (on-page optimization), optymalizacja poza stroną (off-page optimization) i link building....