Różnica pomiędzy SEO a SEM

SEO jest skrótem od Search Engine Optimization (Optymalizacja dla wyszukiwarek). SEO to rodzaj marketingu internetowego, który koncentruje się na poprawieniu pozycji witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP) dla określonych słów kluczowych. SEM to skrót od Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach). SEM obejmuje wszystkie działania marketingowe, które są związane z poprawą widoczności witryny lub strony internetowej w wyszukiwarkach.

SEO i SEM to nie to samo, ale są one ściśle powiązane i często stosowane razem. SEO polega bardziej na podnoszeniu pozycji treści w wyszukiwarkach, podczas gdy SEM polega bardziej na mediach społecznościowych.

Różnica między SEO a SEM polega na tym, że SEO koncentruje się na poprawieniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, natomiast SEM – na zwiększeniu liczby odwiedzających trafiających na te same strony wyników.

marketing internetowy

Co to jest SEM?

SEM to skrót od Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach). Jest to forma marketingu internetowego, która umożliwia firmom reklamowanie swoich produktów lub usług w wyszukiwarkach takich jak Google. SEM istnieje od początku XXI wieku, ale w ciągu ostatnich kilku lat nastąpił jego gwałtowny rozwój. W 2017 r. przychody Google z reklam wyniosły 95 mld USD, a jego udział w rynku – ok. 90%.